Ferestre Deschise

Dacă Dumnezeu îți închide o ușă, îți deschide o fereastră.

Menu
  • Prima pagina
  • Prezentare
  • Articole
  • Curiozități
  • Citate celebre
  • De la lume adunate
  • Teste de inteligență
Menu
Tuelul Canalului Manecii

Tunelul Canalului Mânecii – minunea lumii moderne

Pe sub Canalul Mânecii s-a construit un tunel feroviar submarin, numit Tunelul Canalului Mânecii. Acest tunel este considerat una dintre cele 7 minuni ale lumii moderne. Canalul Mânecii este o strâmtoare care face legătura dintre Oceanul Atlantic și Marea Nordului. Acest canal desparte Arhipelagul Britanic de continentul Europa. Lungimea acestei strâmtori numită Canalul Mânecii este de 563 de kilometri. Lățimea maximă este de 248 kilometri, iar lățimea minimă este de doar 34 de kilometri, în dreptul Strâmtorii Dover. Adâncimea medie a canalului este de 120 de metri.

Țărmul nordic al Canalului Mânecii aparține Marii Britanii, iar țărmul sudic aparține Franței. Între aceste două țări s-a circulat foarte mult din cele mai vechi timpuri, dar pe la suprafața apei.

Ideea de a se construi un tunel pe sub Canalul Mânecii, care să lege cele două țări, Franța și Marea Britanie, datează de multă vreme. Încă din anul 1802 inginerul francez Albert Mathieu a propus construirea unui tunel pe sub Canalul Mânecii. Pe vremea aceea, dacă s-ar fi construit un astfel de tunel submarin, s-ar fi circulat prin el cu trăsurile trase de cai, pentru că nu existau trenuri. Această idee de a se construi un tunel pe sub Canalul Mânecii, a reușit să fie pusă în practică abia în anul 1994, când s-a dat în folosință actualul tunel, o adevărată minune a lumii moderne.

Tunelul Canalului Mânecii este cunoscut cu numele de „Eurotunel” și leagă Franța de Marea Britanie, pe sub Canalul Mânecii. El a fost construit în cooperare de guvernele acestor două țări și a fost deschis la 6 mai 1994, fiind folosit pentru traficul de marfă și pentru traficul de pasageri.

Iată câteva date referitoare la Tunelul Canalului Mânecii (Eurotunel):

  • Tunelul are o lungime totală de 50,45 kilometri, dintre care 37,9 kilometri sunt pe mare. Ca lungime acest tunel ocupă locul 3 pe glob, după tunelul Șeikan și tunelul Gotthard.
  • Lățimea tunelului este de  45 metri.
  • Adâncimea medie a tunelului este de 50 metri sub fundul mării, cel mai adânc punct fiind la 75 metri.
  • La construcția tunelului au fost folosite 11 foreze care cântăreau împreună 12 000 de tone.
  • În faza maximă de construcție numărul total de lucrători a atins cifra de 13 000.
  • Lucrările de construcție au durat 6 ani și au costat 16 miliarde de euro. Se estimează că structura tunelului este foarte durabilă și va rezista cel puțin 120 de ani.
  • Tunelul de sub Canalul Mânecii nu este unul singur, ci sunt 3 tunele. Două dintre tuneluri sunt pentru trenuri. Cel de al treilea tunel are o lățime doar de 4,8 metri și este folosit pentru mentenanță și securitate, ca rută de ieșire în caz de urgență. Acesta este prevăzut cu un trotuar continuu pentru diverse servicii.
  • Viteza limită cu care circulă trenurile prin tunel este de 160 km/oră.
  • Zilnic tunelul este traversat de 400 de trenuri, care transportă în medie 50 000 de pasageri, 6 000 de mașini, 180 de autocare și 54 000 tone de încărcături diferite.
  • Călătoria în interiorul tunelului durează 20 de minute.
  • Cifra record de pasageri între Marea Britanie și Franța s-a înregistrat în anul 2013, când prin Eurotunel au trecut 20,4 milioane de călători.

Tunelul Canalului Mânecii (Eurotunel), această celebră cale de comunicații, leagă localitatea Folkstone din Anglia (Marea Britanie) de localitatea Calais din Franța. Pe lângă faptul că acest tunel este considerat una dintre cele 7 minuni ale lumii moderne, el deține și superlativul de a fi cel mai lung tunel submarin din lume.

Distribuie:

Navigare în articole

Maimuța Capucin – simpatică, inteligentă și mincinoasă→

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ferestre deschise

Articole recente

  • Tunelul Canalului Mânecii – minunea lumii moderne
  • Maimuța Capucin – simpatică, inteligentă și mincinoasă
  • Pinguinii – păsări care nu mai pot zbura dar pot înota
  • Tigrul – informații și curiozități despre regele junglei
  • Păpădia – buruiană, aliment sau medicament?

Categorii

  • Articole personale
  • Citate celebre
  • Curiozități
  • De la lume adunate
  • Fără categorie
  • Glume
  • În căutarea adevărului
  • Sfaturi
  • Teste de inteligență

Arhive

  • septembrie 2025
  • august 2025
  • iulie 2025
  • iunie 2025
  • mai 2025
  • aprilie 2025
  • martie 2025
  • februarie 2025
  • ianuarie 2025
  • decembrie 2024
  • noiembrie 2024
  • octombrie 2024
  • septembrie 2024
  • august 2024
  • iulie 2024
  • iunie 2024
  • mai 2024
  • aprilie 2024
  • martie 2024
  • februarie 2024
  • ianuarie 2024
  • decembrie 2023
  • noiembrie 2023
  • octombrie 2023
  • septembrie 2023
  • august 2023
  • iulie 2023
  • iunie 2023
  • mai 2023
  • aprilie 2023
  • martie 2023
  • februarie 2023
©2025 Ferestre Deschise
Cookie-urile ne ajuta sa va oferim servicii mai bune. Navigand in continuare, va exprimati acordul implicit asupra folosirii cookie-urilor. Mai multe detalii.